Sunday, May 9, 2010

Chelsea The Winner

Chelsea telah memenangi Liga Perdana 2009-10 selepas berdebar 8-0 sebagai tuan rumah menang atas Wigan Athletic pada hari terakhir musim ini.
lCarlo Ancelotti mengangkat gelaran kumpulan pertama mereka sejak Kumpulan Jose Mourinho kedua dan terakhir pada tahun 2006, sedangkan bos Itali sendiri menjadi salah satu dari sedikit pengurus yang memenangi Liga Perdana pada saat pertama bertanya.
Untuk semua tapi lapan pusingan Chelsea memimpin klasemen Inggeris, mendapatkan kembali terakhir dari Manchester United di minggu 33.
Meskipun saat berani dari kedudukan teratas, walaupun, awal musim kegemaran selalu mampu mengarahkan diri mereka kembali ke puncak, sebahagian besar berkat rekod menyerang hebat yang melihat kempen Blues menyelesaikan 38 perlawanan dengan 103 gol yang menakjubkan - baru Kumpulan Premier nota.
Kedua Didier Drogba dan Frank Lampard sudah musim banner dalam hal ini, dengan peranan penyokong termasuk Florent Malouda dan Nicolas Anelka juga Chipping masuk
Ini terutama berlaku pada hari terakhir: Anelka memberi Chelsea sepakan unggul 1-0 atas Wigan dalam masa enam minit dan Blues tidak melihat kembali dari sana, akhirnya berjalan pemenang dari lapan-nihil atas pengunjung mereka dengan 10 orang.

1 comment:

.::WaNiE::. said...

aku tengah bukak 3 blog skrg

3-3 tengah cakap pasal chelsea menang

ahahahah

Post a Comment